Σπύρος Παππάς: Περί οικολογικής μαρίνας ή περί ορέξεως…

0 17

Μαραθώνας 2020: «Με την κατασκευή Μαρίνας που θα θυμίζει κάτι από Φλοίσβο, αλλά και Ντουμπάι, με καταστήματα και πολυτελείς κατοικίες με πισίνα ιδιωτική… πρόκειται να αναβαθμίσουμε την αναπτυξιακή προοπτική του τόπου μας…».

Μαραθώνας 2022: «Με την νέα οικολογική Μαρίνα… πρόκειται να αναβαθμίσουμε την αναπτυξιακή προοπτική του τόπου μας…».

Αφού λοιπόν πρόκειται για την αναβάθμιση της αναπτυξιακής προοπτικής του τόπου μας, ποιος θα μπορούσε να πει όχι σε ένα τέτοιο εγχείρημα;

Υπάρχει κανείς που πρόκειται να πει όχι στην πρόοδο και την ανάπτυξη του τόπου του; Υπάρχει κανείς που πρόκειται να πει όχι στις επενδύσεις και στην βελτίωση της καθημερινότητάς του; Υπάρχει κανείς που πρόκειται να πει όχι στην κατασκευή «Μαρίνας» (ή όπως αλλιώς θέλουμε να την ονομάσουμε), τηρουμένων των αναλογιών, η οποία θα εντάσσεται στον ευρύτερο χωροταξικό σχεδιασμό της Νέας Μάκρης (μιας και προβλέπεται να γίνει στην Νέα Μάκρη), του Δήμου Μαραθώνος και της ευρύτερης περιοχής; Κανείς !

Η κατασκευή όμως ενός έργου τέτοιου μεγέθους και βεληνεκούς στον Δήμο Μαραθώνος, οφείλει και πρέπει να πληροί κάποιες προϋποθέσεις και να έχει την αποδοχή τόσο των κατοίκων όσο και των τοπικών φορέων της περιοχής, γιατί μόνο έτσι θα μπορεί να εξασφαλιστεί η ομαλή λειτουργία του, χωρίς δηλαδή διαμαρτυρίες ή πιθανές δικαστικές διαμάχες…

Σύμφωνα με στοιχεία του Υπουργείου Τουρισμού, από τις συνολικά 62 χωροθετημένες «Μαρίνες» έχουν κατασκευαστεί και λειτουργούν οι 23 (37,1%). Γιατί;

Επειδή «…η κατασκευή και η λειτουργία μιας Μαρίνας απαιτεί σημαντικές επενδύσεις και ενέχει δυσκολίες. Απαιτείται προσεχτικός σχεδιασμός ως προς τη σκοπιμότητα και τη βιωσιμότητα της επένδυσης, εξεύρεση των απαιτούμενων κεφαλαίων, επιλογή της κατάλληλης τοποθεσίας, προβολή και διαφήμιση κυρίως στο εξωτερικό και στελέχωση με το κατάλληλο ανθρώπινο δυναμικό… Επιπλέον, η πολυπλοκότητα των επενδύσεων για τη δημιουργία Μαρινών σε συνδυασμό με το υψηλό κατασκευαστικό κόστος, η εμπλοκή με τη γραφειοκρατία και η ενδεχόμενη καθυστέρηση στις διαδικασίες έγκρισης των επενδύσεων, πρέπει να λαμβάνονται σοβαρά υπόψη…»

Και διότι «…είναι απαραίτητο να προηγηθούν κάποια έργα υποδομής πριν τις κτιριακές και άλλες εγκαταστάσεις. Αναγκαία έργα υποδομής κρίνονται οι ηλεκτρολογικές εγκαταστάσεις της ΔΕΗ και του ΟΤΕ καθώς και τα έργα ύδρευσης, αποχέτευσης και ομβρίων, όπως ύδρευση, αποχέτευση λουτρών και κουζινών, εγκατάσταση δικτύου αποχέτευσης, εγκατάσταση δικτύου ομβρίων (υπόγειοι αγωγοί που μεταφέρουν τα νερά της βροχής, τα νερά που προέρχονται από κήπους, πλύσιμο δρόμων- περασμάτων κλπ). Απαραίτητα έργα είναι επίσης η ισοπέδωση του εδάφους, τα χωματουργικά έργα όπως εκσκαφές και επιχώσεις, τα τεχνικά έργα, η οδοστρωσία και η κατασκευή πλακόστρωτων δρόμων-περασμάτων καθώς και η διακόσμηση του χώρου με δεντροφυτεύσεις, γκαζόν…»

Οι «εμπνευστές» και «οραματιστές» αυτού του σχεδίου έχουν συμπεριλάβει και συνυπολογίσει όλες τις παραπάνω προϋποθέσεις και κριτήρια για την κατασκευή και λειτουργία μιας τέτοιας Μαρίνας (Τύπου Ντουμπάι ή Οικολογική) ή μιλάνε περί ορέξεως…

Σπύρος Παππάς

Καθηγητής

Πολίτης Δήμου Μαραθώνος

Πηγή

Το άρθρο Σπύρος Παππάς: Περί οικολογικής μαρίνας ή περί ορέξεως… εμφανίστηκε πρώτα στο O-Efialtis.com.


O-Efialtis.com

Leave A Reply

Your email address will not be published.